§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
Sklep https://alu-market.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży и монтажа Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep https://alu-market.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu https://alu-market.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
- Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.),
- Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 827),
- Ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r. (Dz.U. 2016 poz. 1823),
- Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
§ 2DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
FORMULARZ KONTAKTOWY - formularz dostępny na stronie internetowej https://alu-market.pl umożliwiający wysłanie wiadomości do Usługodawcy.
FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny na stronie internetowej https://alu-market.pl umożliwiający utworzenie Konta.
FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej https://alu-market.plumożliwiający złożenie Zamówienia.
DNI ROBOCZE – są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
KONTO – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy w tym informacje o złożonych Zamówieniach.
NEWSLETTER - Usługa Elektroniczna pozwalająca Usługobiorcy na subskrybowanie i otrzymywanie na podany przez Usługobiorcę adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od Usługodawcy, dotyczących Sklepu oraz dostępnych w nim Produktów.
PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma albo usługa, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
REGULAMIN - niniejszy regulamin Sklepu.
SKLEP - Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem https://alu-market.pl
SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – Alu-Market Taras Yakovenko, adres miejsca wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Bronowicka 20, 30-091 Kraków, NIP: 6772487057, REGON: 523769336, adres poczty elektronicznej (e-mail): AluMarket.PL@gmail.com, tel. +48 796429216.
UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
UMOWA MONTAŻOWA – umowa na podstawie której Sprzedawca zobowiązuje się do zamontowania Towarów nabytych przez Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego w miejscu montażu wskazanym przez Klienta.
USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu.
USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.
ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
§ 3 INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
Sklep https://alu-market.pl prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet.
Produkty oferowane w Sklepie są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
Zamówienia można składać:
- poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień – 24 godziny na dobę przez cały rok,
za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: AluMarket.PL@gmail.com telefonicznie pod numerem: +48 796429216. - W celu złożenia Zamówienia, Klient nie ma obowiązku rejestracji Konta w Sklepie.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
- Produkty w promocji (wyprzedaży) posiadają limitowaną liczbę sztuk i Zamówienia na nie będą realizowane według kolejności ich wpływania aż do wyczerpania się zapasów danego Produktu.
§ 4 ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami, zgodnie z § 3 Regulaminu.
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
- potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
- formularz odstąpienia od umowy,
- niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
- Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera , zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
- Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu, który będzie dołączany do Produktu i/lub wysyłany pocztą elektroniczna na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Zamówienia.
§ 5 USŁUGA MONTAŻU TOWARÓW
Na zasadach przewidzianych w niniejszym punkcie, Klient może zlecić Sprzedawcy montaż kupionych Towarów.
Prace montażowe będą przeprowadzone przez Sprzedawcę we własnym zakresie lub przez podwykonawcę Sprzedawcy.
Zlecenie Sprzedawcy montażu jest możliwe wyłącznie w stosunku do:
- Towarów kupionych w sklepie Alu-market oraz
- Towarów produkowanych „na wymiar”, przez które należy rozumieć Towary wyraźnie oznaczone lub opisane w sklepie Alu-Narket jako Towary, których wysokość i szerokość można dopasować do indywidualnych potrzeb Klienta.
- Montaż jest realizowany wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Sprzedawca niezwłocznie kontaktuje się telefonicznie z Klientem po złożeniu przez Niego Zamówienia w celu ustalenia zakresu i kosztu usługi montażowej. W szczególności Klient powinien określić rodzaj budynku (dom jednorodzinny/wielorodzinny), w którym będą montowane Towary, kondygnację, na której ma zostać wykonany montaż oraz określić rodzaj elewacji, jeżeli Towar ma być montowany bezpośrednio do niej. Klient może również wskazać sugerowany sposób montażu, ale to Sprzedawca decyduje ostatecznie o sposobie montażu zamówionych przez Klienta Towarów. Sprzedawca może poprosić Klienta o przesłanie zdjęć poglądowych miejsca montażu w celu ustalenia najlepszego sposobu montażu.
Klient może dokonać pomiaru miejsca montażu Towarów we własnym zakresie albo zlecić dokonanie tych pomiarów Sprzedawcy. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za pomiary wykonane przez Klienta we własnym zakresie.
Zamówienie montażu Towarów odbywa się poprzez formularz Zamówienia dostępny na stronie internetowej Sklepu internetowego. Zamówienie zostaje złożone Sprzedawcy przez Klienta w formie elektronicznej i stanowi zaproszenie do złożenia oferty zawarcia Umowy montażowej. Klient przyjmuje do wiadomości, iż w momencie składania Zamówienia koszt usługi montażowej jest wyceniony na 0 złotych z uwagi na indywidualną wycenę usługi. Składając Zamówienie Klient wyraża zgodę na kontakt telefoniczny i elektroniczny ze Sprzedawcą w zakresie wskazanym w Regulaminie. Sprzedawca niezwłocznie kontaktuje się telefonicznie z Klientem po złożeniu przez Niego Zamówienia w celu ustalenia zakresu i kosztu usługi montażowej.
W przypadku Klienta po telefonicznym ustaleniu zakresu i kosztu usługi Sprzedawca każdorazowo przesyła Klientowi potwierdzenie warunków złożonego Zamówienia na montaż na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej. W tym momencie Sprzedawca informuje również Klienta, że Towary są produkowane „na wymiar” i nie jest możliwe odstąpienie od Umowy po zaakceptowaniu jej warunków przez Klienta.
W przypadku Klienta będącego Konsumentem umowa montażowa zostaje zawarta z chwilą przesłania przez Niego, w odpowiedzi na potwierdzenie warunków Zamówienia przez Sprzedawcę, wiadomości elektronicznej, w której Klient: akceptuje treść przesłanego Zamówienia i wyraża zgodę na jego realizację oraz akceptuje treść Regulaminu.
Po akceptacji przez Klienta warunków Zamówienia, a w przypadku Klienta będącego Przedsiębiorcą – po przesłaniu mu warunków złożonego Zamówienia, Sprzedawca dokonuje odpowiedniej korekty w Zamówieniu, wystawia i przesyła Klientowi fakturę VAT za dostawę Towarów i dostarcza zamówione Towary (pkt VI Regulaminu stosuje się odpowiednio) oraz przesyła Klientowi wiadomość elektroniczną zawierającą hiperłącze do płatności online za usługę montażową lub informację o cenie usługi montażowej wraz z danymi do przelewu.
Po akceptacji przez Klienta warunków Zamówienia Sprzedawca dostarcza Towary. Strony telefonicznie uzgodnią termin montażu Towarów po odbiorze Towarów i zapłacie za Towary i Usługę montażową przez Klienta. Klient przyjmuje do wiadomości, iż prace montażowe są wykonywane od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00 oraz w soboty w godzinach od 10:00 do 14:00. Sprzedawca potwierdzi uzgodniony termin montażu we wiadomości wysłanej na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej.
Sprzedawca zastrzega, że termin montażu może ulec zmianie z powodu:
- niezawinionego przez Sprzedawcę braku dostępności Towarów,
- konieczności przeprowadzenia prac dodatkowych na miejscu montażu, za które odpowiada Klient,
- leżących wyłącznie po stronie Klienta, w tym związanych z nieprzygotowaniem miejsca montażu przez Klienta w sposób umożliwiający montaż Towarów,
- leżących wyłącznie po stronie podwykonawcy Sprzedawcy.
Klient jest zobowiązany do odpowiedniego przygotowania miejsca montażu, w tym do:
- usunięcia wszystkich wielkogabarytowych przedmiotów z okolicy miejsca montażu, w celu zapewnienia montażyście swobody poruszania się i nieograniczonego dostępu do miejsca montażu,
- doprowadzenia miejsca montażu do stanu umożliwiającego rozpoczęcie prac montażowych przez Sprzedawcę, w tym w szczególności wykonanie wszelkich prac budowlanych poprzedzających montaż Towarów oraz usunięcie wszelkich elementów, które mogłyby uniemożliwić lub utrudnić montaż Towarów.
- Sprzedawca może przerwać lub odmówić przystąpienia do montażu Towarów, jeżeli prowadzenie prac montażowych jest niemożliwe z powodu okoliczności niezależnych od Sprzedawcy, w szczególności wynikających z złych warunków atmosferycznych lub z niewykonaniem przez Klient obowiązków. W takich przypadkach Strony są zobowiązane ustalić nowy termin montażu.
Klient zobowiązany jest w odpowiedni sposób przechowywać dostarczone Towary do czasu rozpoczęcia prac montażowych. W szczególności Towary nie mogą być przechowywane na zewnątrz. Ponadto, pomieszczenie, w którym będą przechowywane Towary powinno być: suche, mieć stałą temperaturę pokojową i posiadać wentylację. Towary powinny być również przechowywane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich dla dzieci lub zwierząt. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za uszkodzenia Towarów wynikłe z nieprawidłowego ich przechowywania.
Klient jest zobowiązany ponadto:
- zapewnić Sprzedawcy nieodpłatny dostęp do zasilania elektrycznego pod rygorem skorzystania przez Sprzedawcę ze swojego uprawnienia,
- doprowadzić i podłączyć zasilanie elektrycznych silników radiowych lub mechanicznych dla Towarów pod rygorem skorzystania przez Sprzedawcę ze swojego uprawnienia,
- dokładnie określić miejsce montażu i przekazać Sprzedawcy wszelkie istotne informacje mające wpływ na możliwość lub jakość prac montażowych, a także niezwłocznie zgłaszać
- Sprzedawcy wszelkie stwierdzone w czasie montażu nieprawidłowości tych prac.
- Sprzedawca zapewnia materiały i narzędzia budowlane niezbędne do przeprowadzenia prac montażowych.
Zakończenie prac montażowych zostanie stwierdzone pisemnym protokołem odbioru, sporządzonym przez obie Strony. Klient powinien wnieść do protokołu wszelkie uwagi co do montażu. Nieuzasadniona odmowa podpisania protokołu odbioru przez Klienta uprawnia Sprzedawcę do sporządzenia jednostronnego protokołu odbioru. Przez nieuzasadnioną odmowę podpisania protokołu należy w szczególności rozumieć odmowę podpisania protokołu bez jednoczesnego przedstawienia uwag do prac montażowych.
Klient przyjmuje do wiadomości, iż Sprzedawca ma prawo wykonać zdjęcia zrealizowanych montaży w celach marketingowych. Sprzedawca zapewnia, że takie zdjęcia nie będą pokazywały tych elementów domu lub mieszkania, które nie są związane z pracami montażowymi. Sprzedawca zobowiązuje się dochować wszelkich starań, aby takie zdjęcia uniemożliwiały zidentyfikowanie danego domu lub mieszkania.
W zakresie nieuregulowanym w niniejszym punkcie, odpowiednie zastosowanie mają inne punkty Regulaminu.
§ 6 Ceny i metody płatności
Ceny Towarów podawane są w złotych polskim i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła oraz inne opłaty.
Klient może wybrać następujące metody płatności:
- przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, zaś wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy i skompletowaniu Zamówienia);
- gotówką przy odbiorze osobistym - płatność w punkcie odbioru osobistego Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja Zamówienia zostanie dokonana niezwłocznie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, zaś Towar wydany zostanie w punkcie odbioru osobistego Sprzedawcy);
- gotówką za pobraniem, płatność dostawcy przy dokonywaniu dostawy (w tym przypadku realizacja Zamówienia i jego wysyłka zostanie rozpoczęta po przesłaniu Klientowi przez
- Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia i skompletowaniu Zamówienia);
- płatność elektroniczna (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności przez Klienta, zaś wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po skompletowaniu Zamówienia);
Sprzedawca na stronach internetowych Sklepu informuje Klienta o terminie w jakim jest on zobowiązany dokonać płatności za Zamówienie. W razie braku takiej informacji Klient powinien zapłacić w terminie 3 dni od dnia złożenia Zamówienia, a w przypadku wyboru przez Klienta metody płatności gotówką przy odbiorze lub za pobraniem – w chwili odbierania Towarów. W przypadku braku płatności przez Klienta w terminie Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zapłaty z wyznaczeniem stosownego terminu może odstąpić od Umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
Na każdy sprzedany przez sklep Domondo produkt wystawiana jest Faktura VAT, która zostanie wystawiona w momencie zawarcia Umowy sprzedaży. Faktura VAT zostanie dostarczona drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany przez Kupującego, chyba że ten wyraźnie zaznaczy, że faktura VAT powinna być dostarczona w formie papierowej (tradycyjnej). Akceptacja regulaminu stawi zgodę na przesyłanie (udostępnianie) faktur w formie elektronicznej, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, na zasadach opisanych w Regulaminie.
W przypadku zlecenia Sprzedawcy również usługi montażowej, Sprzedawca dokona stosownej korekty wystawionej już faktury VAT obejmującej nabyte Towary i prześle ją Klientowi.
Klient przyjmuje do wiadomości, iż Sprzedawca wystawi fakturę VAT korektę wyłącznie w przypadku posiadania odpowiedniej dokumentacji potwierdzającej uzgodnienie z Klientem warunków obniżenia podstawy opodatkowania określonych w fakturze korygującej oraz potwierdzającej spełnienie tych warunków. W przypadku zwrotu Towarów taką dokumentacją jest w szczególności wypełniony przez Klienta formularz zwrotu.
Z zastrzeżeniem innych postanowień Regulaminu, obniżenie podstawy opodatkowania może mieć miejsce w przypadku:
- udzielenia rabatu przez Sprzedawcę,
- anulowania Zamówienia przez Klienta,
- odstąpienia od Umowy przez Klienta i zwrotu Towarów,
- wystawienia faktury zawierającej błędne dane.
§ 7 Dostawa
Dostawa Towarów jest ograniczona do terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz jest realizowana na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
Towary są dostarczane za pośrednictwem firmy kurierskiej.
Sprzedawca na stronach internetowych Sklepu w opisie Towaru informuje Klienta o liczbie Dni roboczych potrzebnych do realizacji Zamówienia i jego dostawy, a także o wysokości opłat za dostawę Towaru.
Termin dostawy i realizacji Zamówienia liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z pkt 5.
Sprzedawca dostarcza wraz z Towarem fakturę VAT obejmującą dostarczane Towary.
Jeżeli dla Towarów objętych Zamówieniem przewidziano różny okres realizacji, dla całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy spośród przewidzianych.
§ 8 UPRAWNIENIE DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży, Umowę sprzedaży i Umowę montażową oraz Umowę o świadczeniu Usług, może odstąpić od tych Umów bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. W przypadku złożenia przez Klienta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, takie oświadczenie będzie traktowane również jako oświadczenie o odstąpieniu od Umowy montażowej Towarów objętych Umową sprzedaży, chyba że Klient odstępuje od Umowy sprzedaży jedynie w części.
Klient może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru lub w przypadku Umowy o świadczenie Usług od dnia jej zawarcia.
Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku:
- świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy;
- Umowy, w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
- Umowy, w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza Towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy przysługuje
- Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Towarów;
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem Umowy o prenumeratę;
- Umowy zawartej w drodze aukcji publicznej;
- Umowy o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- Umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Towaru. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony Towar należy zwrócić na adres Sprzedawcy.
Stosownie do art. 38 pkt 3 Ustawy o prawach konsumenta, Klientowi będącemu Konsumentem, nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży, której przedmiotem jest Towar produkowany „na wymiar”. Klientowi będącemu Konsumentem nie przysługuje również prawo do odstąpienia od Umowy montażowej, jeżeli Sprzedawca przystąpi i zakończy montaż Towarów przed upływem terminu, o którym mowa w pkt 8.1. powyżej.
W razie odstąpienia od Umowy przez Klienta będącego Konsumentem, Sprzedawca wystawia fakturę VAT korektę i przesyła ją Klientowi na podany przez Niego przy składaniu Zamówienia adres poczty elektronicznej.
Po upływie terminu, o którym mowa w pkt 8.1. powyżej, Klient będący Konsumentem może zwrócić Towary jedynie za zgodą Sprzedawcy.
§ 9 REKLAMACJE DOTYCZĄCE TOWARÓW I USŁUGI MONTAŻU Z TYTUŁU RĘKOJMI
Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Towar bez wad, a następnie – w przypadku zlecenia Sprzedawcy usługi montażowej – prawidłowo go zamontować.
Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego konsumentem w rozumieniu art. 22¹ k.c. z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu Cywilnego. W stosunku do Klientów będących przedsiębiorcami w rozumieniu art. 43¹ k.c. rękojmia zostaje wyłączona.
Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres Alu-Market sp. z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k., ul. Bronowicka 20, 30-091 Kraków , na adres poczty elektronicznej: AluMarket.PL@gmail.com, numer telefonu +48 796429216
Celem rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany Towar, jeżeli jest to możliwe dołączając do niego dowód zakupu. Towar należy dostarczyć lub przesłać na adres wskazany w pkt. 2. W przypadku reklamacji dotyczącej usługi montażowej, o której mowa w 5 Regulaminu, Klient powinien dostarczyć protokół odbioru prac. W takiej sytuacji Klient nie ma obowiązku przesyłania Towaru.
Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni.
W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
W razie uznania przez Sprzedawcę reklamacji Klienta za zasadną i przyjęcia zwrotu Towarów z jednoczesnym obowiązkiem zwrotu Klientowi ceny, pkt 8. Regulaminu stosuje się odpowiednio.
§ 10REKLAMACJE W ZAKRESIE ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Klient może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku z funkcjonowaniem Sklepu i korzystaniem z Usług świadczonych drogą elektroniczną. Reklamacje można zgłaszać pisemnie na adres: Alu-market sp. z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k., ul. Bronowicka 20, 30-091 Kraków, na adres poczty elektronicznej: AluMarket.PL@gmail.com, numer telefonu +48 796429216.
W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
§ 11GWARANCJE
Towary mogą posiadać gwarancję producenta lub Sprzedawcy.
W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji oraz czasu na jaki została udzielona jest każdorazowo prezentowana w opisie Towaru na stronach internetowych Sklepu.
Sprzedawca udziela gwarancji Klientowi na usługę montażu Towarów (w przypadku powierzenia Sprzedawcy montażu zamówionych Towarów). Gwarancja dotyczy wyłącznie usług montażowych wykonywanych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
Gwarancja, o której mowa w pkt 3 powyżej, jest udzielana na taki sam okres jak gwarancja, którą Sprzedawca lub producent udziela na Towar, którego usługa montażu dotyczy. Gwarancja obowiązuje od dnia wykonania usługi montażu.
Gwarancja, o której mowa w pkt 3 powyżej, obejmuje wyłącznie uszkodzenia powstałe w związku z montażem Towarów w miejscu montażu. Nie są objęte gwarancją uszkodzenia powstałe z przyczyn, za które odpowiada wyłącznie Klient.
Ingerowanie przez Klienta lub inną osobę, za którą Klient odpowiada, w mechanizm zamontowanych Towarów skutkuje utratą gwarancji.
Gwarancja obejmuje wyłącznie uprawnienie do żądania wykonania ponownie usługi montażowej lub jej poprawy, w zależności od decyzji Sprzedawcy. Sprzedawca zobowiązany jest do poprawy lub ponownego montażu w terminie 14 dni od dnia wpłynięcia reklamacji.
§ 12 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZSTRZYGANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
Klient będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;
jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;
może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl;
złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 13 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności Sklepu Internetowego.
§ 14 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Sklepu Internetowego, a także do formularzy, logotypów należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach Konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Sklepu Internetowego zawierającej zestawienie zmian. Klienci posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej.. W razie, gdy Klient posiadający Konto Klienta, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Zawiadomienie Sprzedawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje rozwiązaniem Umowy i usunięciem Konta.